Veelgestelde vragen

Vind hieronder antwoorden op de meest gestelde vragen! Mocht uw vraag er niet tussen staan, bel dan met onze klantenservice. Wij staan u graag te woord! Bel met onze klantenservice tussen 8:00 – 16:45 uur.  

Betalingen

Betalingen dienen te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum. Opdracht tot levering van producten, c.q. uitvoering van diensten, wordt door ons aanvaard op voorwaarde van acceptatie door onze kredietverzekeringsmaatschappij ofwel door een betalingsgarantie anderzins.

Kredietleveringen op basis van verstrekt limiet door Atradius.

Ziet u geen korting op de bruto prijzen op de webshop? Check dan eerst of u bent ingelogd.

Bent u wel ingelogd, maar ziet u nog steeds geen netto prijzen? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling. +31 598 36 12 32 of via de e-mail contact@velu.nl

Na uw bestelling ontvangt u een factuur met de post of via de mail.

Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum.

Ontvangt u op dit moment facturen met de post, maar wilt u deze graag op de mail ontvangen? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling. +31 598 36 12 32 of via de e-mail contact@velu.nl

Nee, creditfacturen worden verrekend met openstaande facturen.

Heeft u geen openstaande rekening(en) en wilt u het wél graag teruggestort hebben? Neem dan contact op met onze administratieafdeling. +31 598 36 12 32 of mail naar debiteuren@velu.nl

Leveringen

Levering van goederen geschiedt franco ongelost binnen Nederland, op de Waddeneilanden levering franco wal. Uitzondering hierop zijn leveringen van dakkappen en dakopstanden groter dan 1000 x 1000 mm. Het door u opgegeven afleveradres dient goed bereikbaar te zijn voor onze vervoerder. Bij opdracht geschiedt opgave van een naam, telefoonummer en de juiste adresgegevens van de ontvangende partij.

Nadat u een bestelling bij ons hebt geplaatst, ontvangt u een orderbevestiging. Op de orderbevestiging staat de verzenddatum van de artikelen die u besteld heeft.

Let op! De bezorgdatum is 1 werkdag na de verzenddatum die op de orderbevestiging staat.

Al onze bestellingen worden tussen 07.00 en 17.00 bezorgd.
Als uw bestelling via Transmission bezorgd wordt, ontvangt u op de dag van levering een Track and Trace.
Grotere bestellingen worden door Koopman bezorgd. Voor een tijdsindicatie van deze bestellingen kunt u contact opnemen met onze verkoopafdeling, via contact@velu.nl of via +31 598 36 12 32.

Wereldwijde leveringen zijn onder voorwaarden mogelijk, neemt u hiervoor contact op met onze afdeling verkoop. Voor leveringen buiten Nederland worden altijd transportkosten doorbelast.

Wilt u uw bestelling graag op tijd geleverd hebben? Kies dan voor een tijdslevering bij uw bestelling.

Via de webshop kan dit tot 16:00 uur besteld worden. Telefonisch en via de e-mail kan dit tot 15:00 uur.

Onze levertijden zijn op aanvraag. Neem contact op met onze verkoopafdeling voor de actuele levertijden. Dit kan via contact@velu.nl of via het nummer: +31 598 36 12 32.

Ja, we hebben 2 opties voor tijdsleveringen:

  • Tussen 7.00 en 09.00 voor € 85,-
  • Tussen 7.00 en 11.00 voor € 30,-

Retouren

Wat mag retour?

Het retourneren van goederen kunt u zelf beheren via ons:Klantenportaal . Na het inloggen in het klantenportaal kunt u per order alleen de goederen selecteren als retour die:

  • retour gestuurd mogen worden. Dit zijn: als nieuw verkoopbare voorraadartikelen die vetgedrukt staan in de prijslijst.
  • vallen binnen een periode van 3 maanden na levering.

Spiralobuizen en VIK instortkanalen zijn uitgesloten van retourname.

Retourname geschiedt uitsluitend nadat u via de email van ons een akkoord heeft gekregen op het door u ingevoerde retour in het klantenportaal. Indien u heeft gekozen voor de optie “ophalen retour” dan staat in deze email ook direct de datum wanneer de retour bij u wordt opgehaald. Daarnaast ontvangt u in deze mail de bijbehorende retourdocumenten. Deze retourdocumenten dienen bij de retourzending gedaan te worden. Zonder deze documenten wordt de retourzending niet gecrediteerd. Deze retourdocumenten zijn ook te downloaden per order wanneer u inlogt in het klantenportaal.* Retourzendingen die niet zijn ingevoerd via het klantenportaal worden niet in behandeling genomen.

Zelf versturen of ophalen?

Retourzendingen worden door u op eigen initiatief en kosten geretourneerd en aangeboden aan Velu wanneer u in het klantenportaal kiest voor de optie “zelf versturen”. Wanneer u in het klantenportaal kiest voor de optie “ophalen retour”, dan regelt Velu dat de retourzending wordt opgehaald en zullen de transportkosten aan u worden doorbelast.

Afgekeurde retourzendingen

Geretourneerde goederen worden onderworpen aan een kwaliteitscontrole en bij goedkeuring tegen 70 % van de gefactureerde waarde gecrediteerd. Retourzendingen/goederen die door ons zijn afgekeurd staan nog 3 weken na kennisgeving ter uwer beschikking. Goederen die binnen de gestelde tijd niet zijn afgehaald worden door ons vernietigd.

*Heeft u nog geen inlog in het klantenportaal?

  • 1. Ga naar Klantenportaal
  • 2. Klik op wachtwoord vergeten
  • 3. Voer uw bij ons bekende emailadres in
  • 4. Ga naar uw mailbox en kies een wachtwoord
  • 5. Log in bij Klantenportaal

Ja, u kunt materialen, met uitzondering van buizen en VIK instortkanalen, retourneren tegen een credit van 70 % als dit voldoet aan de volgende voorwaardes:

  • De materialen mogen niet langer dan 3 maanden geleden besteld zijn.
  • De materialen moeten voorraadartikelen zijn.
  • De totale netto waarde van de materialen moet minimaal € 75,- zijn.

Bestellen

Jazeker. U kunt uw aanvraag/bestelling sturen naar contact@velu.nl .
Het wordt door ons aangeraden om een tekening van uw gevraagde materialen mee te sturen.

Jazeker. U kunt uw aanvraag/bestelling sturen naar contact@velu.nl .
Het wordt door ons aangeraden om een tekening van uw gevraagde materialen mee te sturen.

Jazeker. U kunt uw aanvraag/bestelling sturen naar contact@velu.nl.
Of bestellen via de webshop in de categorie Roosters en ventielen